نقد و برسی

تخصصی خودرو

موتور S54 BMW

موتور S54 BMW s54 engine 336x221 2x

موتور S54 BMW

سایت ما به تمام چیزهایی که کارخانه bmw برای موتورهای ولید خود تنظیم می‌کند اختصاص دارد. ما تحلیل تنظیم ویژه موتور , تحلیل نگهداری , تعمیرات و غیره را نشر می‌کنیم , ما مشتاقان bmw هستیم و هدف ما فراهم کردن هر چیزی است که شما نیاز دارید که bmw را به یک هیولا تبدیل کنید . . امیدواریم که به زودی راجب F80 m3 و F82 m4 GTS یک مقاله اضافه کنیم .

اصولا وقتی کسی می‌گوید ” m3 ” , فورا ً به اوایل دهه ۲۰۰۰ برمی گردم . m3 یکی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین طراحی در تمام زمان‌ها است . در چشمان علاقه مندان , E46 m3 بهترین طراحی اتاق و بی نظیرترین طراحی موتور را دارد.

در حالی که E46 m3 پر از ویژگی‌هایی است که آن را به یک کودک طلایی در ترکیب bmw m تبدیل می‌کند , ستاره واقعی نمایش موتور ۳.۲ لیتری  S54 خطی – ۶ است که آن را قدرت می‌دهد . موتور S54 که اغلب به عنوان یکی از بهترین موتورهای خطی – ۶ در تمام مدت شناخته می‌شد , به هم سو کردن میراث inline – ۶ کمک می‌کرد . همانطور که در دیگر موتورهای عملکرد bmw معمول است , S54 اختلاف بسیار کمی با موتور M54  در مدل‌های استاندارد E46 دارد . در عوض , این روش با استریت – ۶ که در نسل قبلی E36 m3 یافت شد , شایع‌تر است.

S54 به چند دلیل مورد ستایش قرار گرفته‌است . همانطور که در مورد بسیاری از موتورهای BMW خطی – ۶ s دیگر , S54 به خاطر تحویل برق صاف و تخت در کل محدوده rev شناخته می‌شود . قابلیت اطمینان نقطه قوت دیگری برای S54 است که تا به امروز یکی از معتبرترین موتورهای bmw محسوب می‌شود . همچنین چه کسی می‌تواند این صدای اگزوز را فراموش کند?

Engine: BMW S54 Engine

Configuration: Inline-6 Cylinder

Displacement: 3.2L (3,246 cc)

Aspiration: Naturally Aspirated

Valvetrain: DOHC, Dual-VANOS, 4-valves per cylinder

Block/Head: Cast Iron/Aluminum

Bore x Stroke: 87.0 mm x 91 mm

Compression Ratio: 11.5:1

Weight: Long Block ≈ 478lbs

Horsepower: 333 hp

موتور S54 بزرگ‌ترین موتور ارائه‌شده از کارخانه BMW در شاسی E46 در نظر گرفته است . موتورهای استاندارد M52 و M54 در محدوده E46 در تعویض و از ۲.۰ لیتر به ۳.۰ لیتر تغییر یافت که S54 با ۰.۲ لیتر بیشتر یعنی 3.2 لیتری تولید شد .

BMW S50 vs S54 Engine

موتور S50 که موتور ( یورو ) E36 m3 را تقویت می‌کند , شاید معیار بهتری برای مقایسه با S54 باشد , زیرا آن‌ها تفاوت کمی دارند , در ابتدا هر دو S50 و S54 با 3.2 لیتر بوده و همان شتاب ۹۱ mm را به نمایش می‌گذارند . علاوه بر این , هر دو موتور ساختمان بلوک مشابهی داشتند که هر کدام از آن‌ها از چدن ساخته شده‌ بودند . در حالی که بلوک آلومینیومی M54 بدون شک سبک‌تر است , بلوک چدن – آهن S54 سفتی ساختاری را به طور قابل‌توجهی افزایش داده و قادر به تحمل نیروهای شدیدتر است . البته مانند S50 B32 دارای یک میل‌لنگ فولادی با دوازده counterweights است .
در حالی که S50 و S54 برخی شباهت‌ها را دارا میباشند , اما به طور کلی چند ارتقا قابل‌توجه برای S54 وجود دارد و آن را به موتور refined تبدیل می‌کند. سر سیلندر S54 قطعا ً جایی است که بیشتر تفاوت‌ها در آن قرار دارند . موتورهای S50 و S54 هر دو موتورهای ۲۴ سوپاپ هستند . در حالی که S50 دارای یک سر سیلندر دو قسمتی است , یک بخش است که وزن را به طور کلی ذخیره می‌کند . یک نسخه بازبینی‌شده از زمان‌بندی متغیر double BMW را نشان می‌دهد که نسبت به سیستم‌های VANOS نسل قبل حساس‌تر است .

سایر پیشرفت‌ها شامل camshafts توخالی آهن و میل انگشتی به جای lifters با سبک سطلی قدیمی‌تر است . عنصر دیگری که از موتور S50 قبلی قرض گرفته شده‌بود , پمپ‌های روغن را مهار می‌کرد که مانع از کم پاشی روغن از موتور به اطراف پیستون می‌شد .

کدام ماشین‌ها از موتور S54 استفاده می‌کنند ?

زمانی که به لیست وسایل نقلیه‌ای که کارخانه مجهز به موتور S54 آمد می‌رسد , این لیست بسیار کوتاه است . در حالی که S54 در درجه اول به خاطر گنجاندن آن در E46 m3 شناخته شده‌بود , در جاده Z3M / Coupe , E85 / E86 Z4M و جاده Wiesmann mf ۳ نیز استفاده می‌شد .

  • 2000-2006 BMW M3
  • 2000-2002 BMW E36/8 Z3M Coupe/Roadster
  • Wiesmann MF 3 Roadster

موتورهای S54 مورد استفاده در هر یک از کاربردهای ذکر شده در بالا دارای اشکال قدرت کمی متفاوتی هستند که عمدتا ً به نحوه تنظیم آن‌ها boil . به عنوان مثال , S54 spec با توان US / Coupes , در مقایسه با ۳۳۳ اسب‌بخار m3 و ۳۱۴ lb – ft گشتاور در trim ما , یک اسب‌بخار و ۲۶۲ lb – ft گشتاور تولید می‌کند .
یک کاربرد جالب از S54 با اتومبیل Wiesmann mf ۳ آمد که یک اتومبیل سفارشی آلمانی و قابل تبدیل ساخته‌شده با دست است که یک شرکت بی ام بی ترن را قرض گرفته‌است . S54 در mf ۳ کمی از آنچه که در m3 یافت می‌شود uprated , چون ۳۴۳ اسب‌بخار و ۲۶۹ پوند – فوت گشتاور تولید می‌کند .

bmw S54 یکی از آن موتورهای نادر است که واقعا ً لبخند بر روی صورت شما می‌گذارد وقتی برای سبقت گاز میدهید حتی در حالت trim . ویژگی‌های S54 منحصر به فرد هستند و واقعا ً نمادی از فرمول BMW – ۶ هستند . این واقعا ً یک موتور است که ثابت می‌کند شما به القای اجباری یا شمارش سیلندر دو رقمی نیاز ندارید تا قدرت کافی داشته باشید و قابل‌اعتماد باشد . از نظر نحوه عملکرد شتاب, انتقال توان آن را می‌توان در یک کلمه خطی توصیف کرد .

موتور S54 BMW Screenshot 2023 04 25 141422 300x192در این نمودار dyno , شما به چند چیز توجه خواهید کرد . اول اینکه, داشتن منحنی توانی و گشتاور ثابت و خطی نسبت به منحنی گشتاور که S54 تولید می‌کند , تقریبا ً غیرممکن است . مقدار بسیار ثابتی از گشتاور توسط S54 از ۲,۷۰۰ دور بر دقیقه تا ۷,۰۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود که تنها یک قطره کوچک در نزدیکی قله دور rev است .
این یک داستان مشابه از نظر قدرت اسب‌بخار است , با ساختمان قدرت در یک مسیر ثابت تا رسیدن به اوج خود در حدود ۷,۹۰۰ دور بر دقیقه . منحنی‌های گشتاور و توان ثابت , جز اصلی موتورهای جدا شده طبیعی هستند , اما S54 آنقدر خطی است که تکان‌دهنده است .
تا جایی که این امر با عملکرد دنیای واقعی برابر است , موضوع این است که وقتی راننده پای خود را پایین می‌فشارد , دقیقا ً می‌دانید که چه انتظاری باید داشته باشد . بر خلاف with یا دیگر موتورهای القایی اجباری که باید کمی صبر کنید تا یک ضربه به پشت خود را احساس کنید , احساس می‌کنید که قدرت S54 به تدریج و قابل‌پیش‌بینی است . این دلیل بزرگی است که مردم وقتی به موتورهای جدا شده طبیعی خود می‌رسند , تحسین bmw را می‌گویند .

BMW S54 Engine Mods and Upgrades

دو مسیر مشترک وجود دارد که علاقه مندان هنگام تغییر موتور S54 به آن می‌پردازند . به طور کلی , می‌تواند به دو مسیر مجزا تقسیم شود . القای اجباری یا به طور طبیعی خارج می‌شود . هر کدام مزایا و مسائل خاص خود را دارد و هر دوی آن‌ها می‌توانند به طور مشابه گران شوند  . با این گفته , بحث در مورد گزینه‌های القای اجباری S54 در این مقاله سایت گناوه بسیار زیادی را در بر می‌گیرد , اما اگر علاقه کافی وجود داشته باشد , مقاله‌ای خواهیم نوشت که منحصرا ً آن موضوع را پوشش می‌دهد . برای این منظور , به برخی از رایج‌ترین و موثرترین و مقرون‌به‌صرفه ترین تغییرات S54 و اثر کلی آن‌ها بر عملکرد , خواهیم پرداخت .

S54 Underdrive Pulley Set

چرخش موتور S54 استاندارد , عمدتا ً حرکت پمپ فرمان , حرکت پمپ آب و حرکت آلترناتور , همه توان را از موتور خود دریافت می‌کنند . از آنجا که آن‌ها توسط موتور رانده می‌شوند , اصطکاک اضافی عملکرد موتور را به صورت جزئی کاهش می‌دهد و توان کلی را کاهش می‌دهد . هدف از یک مجموعه راندمان بهتر underdrive کاهش مقدار وزن و مقاومت است که راندمان به مقدار کمی قدرت درهم گره خورده ، اضافه می‌کنند .
راندمان  Underdrive یک aftermarket است که از نظر قیمت ارزش دارد یا نه . برخی از مردم ادعا می‌کنند که افزایش عملکرد تبلیغ شده از راندمان underdrive بسیار کم‌تر از آنچه که بیشتر سازندگان ادعا می‌کنند , قابل‌توجه است و احتمالا ً درست است . با این حال , این واقعا ً نکته تبلیغی نیست . هدف واقعی آن‌ها کاهش میزان تلفات نیروی کمکی از موتور است .
بیشتر افرادی که راندمان underdrive را بر روی S54 خود اجرا می‌کنند , ادعا می‌کنند که تفاوت قابل‌توجهی در عملکرد وجود دارد , به خصوص وقتی که با سایر مولفه‌ها مثل دریافت S54 ارتقا یافته جفت می‌شوند . علاوه بر آزاد کردن برخی از قدرت به‌دام‌افتاده , راندمان underdrive کیفیت دارای مزیت بسیار پایدار بودن است . بیشتر pulleys کارخانه bmw از پلاستیک ساخته می‌شوند و در حالی که قوی هستند , گاهی اوقات می‌توانند بشکنند . داشتن پروانه آلومینیومی آرامش ذهن را فراهم می‌کند .
اغلب مشتاقان همچنین ادعا می‌کنند که بهتر است از underdriving پروانه آلترناتور صرف‌نظر کنند. Underdriving پروانه آلترناتور می‌تواند در طول قابلیت شارژ بی‌کار , ناکافی و آسیب بالقوه به اجزای حساس به ولتاژ , منجر به نوره‌ای کم‌نور شود. به همین دلیل , بهتر است که با پروانه پمپ آب و فرمان توان just , به آن بچسبید .

یکی از بارزترین ویژگی‌های موتور S54 , بدنه throttle آن است . ITBs به طور معنی‌داری پاسخ گاز و جریان هوا را به موتور افزایش می‌دهد . آن‌ها همچنین صدای بسیار خوبی تولید می‌کنند . اگر تاریخ E46 m3 را بدانید , شانس کمی وجود دارد که درباره the m3 CSL نشنیده باشید . یکی از ویژگی‌های تعیین‌کننده آن در زیر هود , airbox با فیبر کربن است . علاوه بر خنک شدن , فواید دیگری وجود دارد .
دریافت رو به افزایش برای اکثر وسایل نقلیه از نظر قدرت تقریبا ً ناچیز است  . این مساله در وهله اول مربوط به طراحی بدنه S54 است که از افزایش‌یافته جریان بسیار سود می‌برند . افزایش جریان هوا نیز به طور قابل‌توجهی از پاسخ گاز خروجی بهره می‌برد. شما احساس می‌کنید که در پاسخ دادن به اتان از یک جعبه سبک , افزایش چشمگیری خواهید داشت . فراتر از عملکرد , یک airbox سبک  نیز نویز موتور S54 شما را زنده می‌کند . از آنجا که ITBs بیشتر نوردهی می‌شوند و جریان هوا به طور چشمگیری افزایش می‌یابد , نویز القایی بسیار برجسته‌تر خواهد بود .
محبوب‌ترین airbox سبک CSL توسط شرکتی به نام Karbonius تولید می‌شود که یک کپی تقریبا ً یک‌سان از فیبر کربن را به محصولی که در مورد آن پیدا می‌کنید , تولید می‌کند . این کپی از اسکن سه‌بعدی یک کارخانه CSL airbox تولید می‌شود و از الیاف کربن prepreg ساخته می‌شود . در حالی که تقریبا ً یک‌سان است , airbox Karbonius در برخی از جنبه‌های طراحی کارخانه بهبود می‌یابد . برای مثال , هواکش فیبر کربن برای افزایش جریان هوا به داخل موتور بزرگ‌تر هستند . فضای داخلی جعبه نیز صاف شده و برای کاهش تلاطم داخلی جلا داده می‌شود .
با تمام این موارد , یک airbox سبک می‌تواند قدرت را تا حدود ۲۵ اسب‌بخار با آهنگ مناسب افزایش دهد . این امر علاوه بر پاسخ بسیار بهتر دریچه گاز و صدای واقعا ً tantalizing که تولید می‌کند .

همانند بیشتر موتورها , S54 می‌تواند مقدار قابل‌توجهی از توان را از یک آهنگ ECU کیفیت بدست آورد . به طور کلی , دو مسیر وجود دارد که می‌توانید از نظر آهنگ‌های S54 پایین بروید . شما می‌توانید یک آهنگ ” کنسرو ” نصب کنید , به این معنی که یک آهنگ کاملا ً فراگیر است که یک شرکت تنظیم برای the کنار هم قرار داده‌است , یا می‌توانید یک آهنگ dyno دریافت کنید . در حالی که آهنگ‌های کنسرو شده می‌توانند افزایش توان قابل‌توجهی را فراهم کنند و به عنوان گزینه ارزان‌تر کار کنند , اما تنظیم کردن اتومبیل با توان S54 گزینه موثرتر , قابل‌اعتماد و فردی برای کسی است که به دنبال فشار دادن آخرین قطره از S54 است .
بسته به اصلاحاتی که شما برای اجرای آن انتخاب می‌کنید , در هر صورت ممکن است به یک آهنگ سفارشی نیاز باشد . اغلب آهنگ‌های کنسروی S54 برای بهینه‌سازی S54s به شدت تغییر یافته ساخته نمی‌شوند . برای مثال , اگر شما دوربین‌های Schrick را به روز رسانی می‌کنید , یک اگزوز کامل سفارشی و القای اجباری , یک آهنگ خارج از قفسه راه رفتن نیست . آهنگ‌های کنسروی برای صاحبان S54 ساخته می‌شوند که مجهز به وسایل نقلیه معمولی و سبک هستند و به دنبال قدرت تا ۱۵ اسب‌بخار هستند .
اگر کاره‌ای زیادی با S54 انجام داده‌اید , بهترین شرط این است که تنظیم را به متخصصان واگذار کنید . یک آهنگ سفارشی عملکرد فردی شما را براساس اصلاحاتی که با خودروی خاص خود انجام داده‌اید , بهینه می‌کند . از آنجا که آهنگ‌های سفارشی بسیار سفارشی هستند , آن‌ها همچنین بیش‌ترین قدرت را استخراج می‌کنند , زیرا آهنگ‌های کنسرو شده معمولا ً به دلایل ایمنی و قابلیت اطمینان بر روی میز قدرت می‌گذارند . اگر هیچ فروشگاه تنظیم تخصصی bmw در منطقه شما وجود نداشته باشد , آهنگ‌های دوردست نیز یک گزینه هستند . تنظیم از راه دور به یک برنامه ویژه bmw tuner اجازه می‌دهد تا از راه دور S54 را بر روی یک اتصال بی‌سیم تنظیم کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

سایدبار